نرمافزار فروشگاه اینترنتی یا همان فروشگاه ساز نوعی نرمافزارتجارت الکترونیکی بر پایه وب است که به عرضهکنندگان یا فروشنده کالاها و خدمات این امکان را میدهد تا محصولها و خدمات خود را از طریق شبکه جهانی اینترنت به سراسر دنیا معرفی کرده و بازاری جهانی برای تجارت خود ایجاد کنند. همچنین این نوع خرید و فروش امکان مقایسه و خرید کالاها و سرویسهای مورد نیاز را به صورت مستقیم از طریق فروشگاههای اینترنتی موجود در سرتاسر جهان بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی به مشتریان میدهد.
برای ایجاد چنین محیطی در اینترنت نیاز به ابزاری است تا به وسیلهٔ آن بتوان یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد. این ابزار اغلب با نام نرمافزار فروشگاه اینترنتی (فروشگاه ساز) شناخته میشود. در واقع این یک نرمافزار با قابلیتهای فروشگاهی است که بر روی بستر وب پیاده میگردد.
نرمافزار فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان و تولیدکنندگان این امکان را مهیا میسازد تا کالاها و خدمات خود را به صورت مستقیم بر روی شبکه جهانی اینترنت عرضه کنند تا مردم بتوانند با اتصال به نام دامنه فروشگاه، اطلاعات کامل کالاها و خدمات را مشاهده کرده و آنها را به صورت آنلاین سفارش دهند. فروشگاه اینترنتی یا آنلاین معمولاً مانند یک سبد خرید مجازی عمل میکند و در برخی مواقع با این نام نیز شناخته میشود و به مشتریان این امکان را میدهد تا فهرستی از کالاهای مورد نیاز خود برای خرید را انتخاب کرده و به سبد خرید مجازی خود اضافه کنند. معمولاً این عمل با استفاده از گزینهٔ «اضافه کردن محصول به سبد» امکانپذیر میشود. سپس نرمافزار لیست تهیه شده توسط مشتری را بررسی و امکان انتخاب نحوه پرداخت مبلغ سفارش و انتخاب نحوه حمل و نقل سفارش را مهیا میکند. سپس هزینهٔ کلی سفارش اعم از مبلغ قابل پرداخت برای هر محصول و هزینهٔ بستهبندی و ارسال را محاسبه و برآورد میکند و سفارش بهطور کامل جهت رسیدگی توسط فروشنده ثبت میگردد. موجود بودن کالا، ثبت سفارش اولیه، تأیید سفارش، تعیین نحوه دریافت کالا و تأیید دریافت نهایی کالا معمولاً در همین نرمافزار انجام میپذیرد. این نرمافزار حکم یک واسط کاربری در اینترنت با فروشندگان را دارد که قابلیتهای سیستماتیک فراوانی نیز دارد. معمولاً این نرمافزارها سیستمهای مالی، سفارش کالا، موجودی انبار و سیستمهای پرداخت آنلاین را هم پشتیبانی میکنند و تمامی قابلیتها را در یکجا فراهم میکنند.
لوگو یک نشانهی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود.
همین حالا لوگو مدنظرتون رو سفارش بدین!!…
طراحی لوگو را میتوان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:
طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگیهایی زیر باشد؛
و به طور خلاصه میتوان گفت طراحی یک لوگو باید ساده و گویا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع کسب و کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار کند.
با یکسان بودن شیوه طراحی در تمام قسمتها ضمن نوآوری هماهنگی تکنیکی ایجاد نماید.
خدمات یا کالای ارائه شده توسط شرکتتان را چگونه توصیف میکنید؟
اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟
رقبای اصلی شما چه کسانی (چه شرکتهایی) هستند؟
عامل تمایز شما از رقبایتان چیست؟
گروه هدف و مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند؟
تصویر ذهنی از لوگویتان دارید؟ توصیف کنید.
آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟
چه نوع لوگویی را ترجیح میدهید (آیکون، لوگوتایپ، مونوگرام و غیره)؟
از لوگوی شما قرار است بیشتر کجا استفاده شود (چاپ، رسانهی تصویری، وب و غیره)؟
چه میزان بودجه میخواهید جهت طراحی لوگو اختصاص دهید؟
آیا نیاز به طراحیهای دیگری با لوگوی جدیدتان دارید؟ با چه موضوعی؟